だらだら〜自由自在〜

インディーゲーム制作チーム GAME GABURI でプログラム担当してます

Unityの2011年のロードマップより気になった箇所

Unity Roadmap 2011

Unity3.4

Script execution order

Unity now gives you eplicit control over the execution order in your scripts.
Awake, OnEnable and Update calls are sorted by execution order.
Execution order can be defined on a ‘per script’ basis in an easy-to-understand dialog.

GameObjectにアタッチされたScript間の実行順序を制御出来るってことでしょうか?
いいですね、むしろなんで今まで無かったのかと。
これは次のリリース。Unity3.4にインクルードされててリリース時期はもうすぐ(適当)らしいです。

Unity3.5

Integrated Perforce and Subversion version control

We’re working on fully integrated version control support for both Perforce and Subversion.
There’s a complete UI including support for file locking.
Text-based scene/prefab/… format

Unity will now write all data in a text-based file format for scenes, prefabs,
materials and other binary files in your project folder.
The format is based on YAML and is optimized for being easy to merge.
Multiple team members can work on a scene at the same time and merge the resulting changes afterwards.

これは二つセットっぽいですね。
sceneとかのバイナリファイルがテキストベースになって、専用のAssetServerClient使わなくてもよくなって、且つSVNとPerforce(?)っていう構成管理ソフトがUnityに統合されてUpdateやCommit
のためのUIも用意しますよ的な。
これは出来が良ければコストにダイレクトに関係してくるところですね。$500払わなくてすむので。
これはUnity3.5のフィーチャーでUnity3.5は

Unity 3.5 is a late summer / fall 2011 release.

ということらしいです。また夏の終わりか...Unity3もそうだった気がする。