Reading 3DPlatformTutorial 5th
Gizmoアイコンの書き方
EnemyRespawn.jpにて
- padで用意しとけばおkみたい、パスは↓からの相対らしい
- [PROJECTPATH]/Assets/Gizmos
// Called by the Unity Editor GUI every update cycle. // Draws an icon at our transform's location. The icon's filename is derived from the "type" variable, which allows this script to be used for any enemy. function OnDrawGizmos () { Gizmos.color = Color(1, 1, 1, 1); // See the help docs for info on where the icon needs to be stored for this function to work. Gizmos.DrawIcon(transform.position, gizmoName + ".psd"); }
- こっちはGizmo選択中のDrawCallback
// Called by the Unity Editor GUI every update cycle, but only when the object is selected. // Draws a sphere showing spawnRange's setting visually. function OnDrawGizmosSelected () { Gizmos.color = Color(0, 1, 1); Gizmos.DrawWireSphere(transform.position, spawnRange); }
Audio
GameSoundについて色々。以下気になったとこなど
- Ogg形式でサウンドは揃えた方がいい
- "Decompress on load"ってチェックを入れるのはSEとか頻繁に再生されるもの
- ただで音楽が入手できる!?↓
These sounds can be found in almost any sound effects library. Apple's own GarageBand, Logic Studio 8 and Soundtrack / Soundtrack Pro software include such sounds and these libraries were the source for most of the sound effects in this tutorial. Many more such samples are available online often for free!
AudioSourceコンポーネントについて
- MinVolumeは音源から離れた時の音量の下限、上限はMaxVolume
- RolloffFactorは音源に近づいた時とかの音量の上がり方?急に上がるかゆっくり上がるかの設定数値かと思われる
Audio関係はメンドくさいしどうせ忘れるのでこのへんで読むのやめた
全然関係ないが↓は、GameObjectにBoxColiderコンポーネントを必要とするってことだと思う。なかったらエラーでもでるんじゃないか。
@script RequireComponent(BoxCollider)
CutScene
- カメラを切り替えたりして、短いデモシーンを見せるための色々
Optimize
オシマイ
最後めんどくさくなって流し読み!